Procedur för instruktörer
Steg 1. Instruktören bestämmer i god tid vilken kurs denne vill ha. Kollar i kalendern att tilltänkta datum inte krockar med annat.
Steg 2. Instruktören kontaktar HUS ansvarig Britt Marie Andersson med följande uppgifter:
Kurs
Plats och ev vilken lokal som ska bokas
Datum och klockslag för kursen
Pris på kursen (i samråd med HUS ansvarig om du är osäker)
Steg 3. Närvarokort/Deltagarlista
Instruktören får en digital deltagarlista av Studiefrämjandet (Stf) och rapporterar deltagande tillbaka till Stf. När ni fått en lista från Stf med allas mailadresser så bör du som instruktör skickar ut ett eget välkomnstmail.
Ett allmänt välkomstmail skickas från studiefrämjandet, men det är trevligt om även du som instruktör skickar ett. Där kan du skriva om det är något särskilt du vill att deltagarna ska ha med sig, t ex.
Steg 4 När du som instruktören fått deltagarlistan så kopierar du den och mailar till Cecilia som då kontrollerar deltagarnas medlemskap.
Steg 5. Glöm ej att låta deltagarna utvärdera din kurs! Du ser kursutvärdering i digitalform alt pappersform att skriva ut i rutan till höger.
Steg 6. Efter avslutad kurs slutför du E-listan via din inloggning på Stf.
Kurslitteratur
Ev kurslitteratur bestäms av instruktören. Förslag är "Härliga valptid" till Valpkurs, "Bäst var dag" till Allmänlydnad och "Med sikte på 10:an" till tävlingskurserna. Några böcker finns redan hemma, se skåpet i klubbstugan. Behövs det beställas böcker så kontaktas HUS ansvarige Britt-Marie Andersson. Deltagarna betalar boken via pg 370733-8 eller Swish 1231951185
Medlemskontroll
Instruktören måste tillsammans med medlemsansvarig, Cecilia van der Meulenkontrollera att alla deltagare är medlemmar i KBK vid kursstart. Den här delen måste vi administrera helt själva eftersom den delen går helt utanför Sfr.
Kontrollera därför medlemskort vid första tillfället!